k pokladně
např.11,2-24 hledejte jako 11224
Co je to CFO nebo CHO pneumatika ?
U IF a VF pneumatik v rozměrech pro secí a sklizňové stroje se můžete setkat s tím, že pneumatika ve svém názvu a na své bočnici nese označení CFO nebo CHO. (označení CHO můžete nalézt u pneumatik výrobce MITAS a označení CFO můžete nalézt u všech ostatních výrobců pneumatik)
Jaké pneumatiky s technologií CFO nabízíme se můžete podívat zde
Jaké pneumatiky s technologií CHO nabízíme se můžete podívat zde
Co toto označení vlastně znamená a jaký má pneumatika s tímto označením pro Vás přínos ?
Pneumatika s označením CFO (Cyclic Field Operation=cyklický polní provoz) nebo CHO (Cyclic Harvesting Operation =cyklický sklizňový provoz) zajišťuje pneumatikám zvýšenou nosnost o 55 % při provozu pod 16 km/hod a o 30 % zvýšenou nosnost při provozu 18-32 km/hod. Výhoda pro pěstitele spočívá v tom, že pokud je pneumatika IF nebo VF s technologií CFO nebo CHO správně nahuštěna, bude pracovat s o 20 % nižším hustícím tlakem ve srovnání se standardní pneumatikou, což se rovná větší stopě a menšímu tlaku na půdu, což znamená menší zhutnění a v konečném důsledku vyšší výnosy.
Zatížení náprav kombajnu se během plnění a vyprazdňování zásobníku zrna může měnit více než dvojnásobně. Pneumatiky s označením CHO nebo CFO jsou schopny unést tuto extra váhu při rychlostech až 10 nebo 15 km/h (v závislosti na typu pneumatiky) bez zvýšení tlaku nahuštění na rozdíl od standardních pneumatik pro sklízecí mlátičky. Tato vlastnost pneumatik CHO nebo CFO zaručuje lepší péči o půdu a prodlužuje období sklizně i v obdobích špatného počasí, kdy je půda mokrá. Současně zaručují komfortní provoz při jízdě kombajnu na silnici a vyhovují zákonným požadavkům na maximální povolenou šířku vozidla při jízdě v provozu. Pneumatiky s označením CFO a CHO je možné nasadit na standardní ráfky.
Standardní IF nebo VF pneumatiky (bez technologie CFO nebo CHO) mají podobné cyklické zatížení, které unesou. Vymezení cyklického zatížení je velmi podobné, ale standardní radiální pneumatika provozovaná v cyklickém režimu použití může unést o 55 % více při rychlosti pod 16 km/hod a o 70 % více pod 10 km/hod ale s 25% zvýšením tlaku huštění s minimálním zvýšením o 0,4 bar a maximálně o 0,8 bar.
Příklad:
pneumatiky v rozměru 800/70R38 173A8/B (konvenční pneumatika)
Standardní aplikace
nosnost 6,5t. při 1,6 baru
Cyklické zatížení
(+55 %) 10 t. při 2 bar cyklickém zatížení 16 km/hod
(+70 %) 11 t při 2 bar cyklickém zatížení 10 km/hod
IF 800/70 R38 CFO 173D (pneu s technologií CFO)
Standardní aplikace
6,5t. při 1,2 bar
Cyklické zatížení
(+55 %) 10 t. při 1,2 bar při provozu pod 16 km/hod
*Žádný další bonus k zatížení pro IF pod 10 km/hod
Jak můžete vidět z tohoto příkladu, v cyklické aplikaci existuje rozdíl v provozních tlacích 0,8 bar, což by se rovnalo větší stopě a menšímu tlaku na půdu. Jednou nevýhodou IF/CFO v cyklické aplikaci je však 15% ztráta dodatečné nosnosti pod 10km/hod u pneumatik s identickými indexy nosnosti, což pro některé pěstitele může být důležitější než nižší tlak huštění. Sečteno a podtrženo, výrobci pneumatik navrhují zemědělcům, aby přesně porozuměli tomu, kolik daný kus zařízení váží, bez ohledu na to, jakou pneumatiku na něm mají, a nastavili odpovídající tlak huštění, aby zajistili, že budou jezdit s co největší stopou, aby se minimalizovalo zhutnění a tím se maximalizovaly pěstitelské výnosy.
Pokud by Vás ještě zajímalo, jak se k tomuto standardu CFO/CHO vyjadřují odborníci předních výrobců pneumatik, čtěte dále.
Firestone Ag
Bradley J. Harris: Manažer, Global Agricultural Field Engineering
Když pneumatikářský průmysl zavedl radiální pneumatiky označené IF a VF, normy neumožňovaly dodatečné zatížení na základě snížené rychlosti nebo použití. Když farmáři začali vidět výhody pneumatik IF a VF na svých traktorech, požádali o použití radiálních pneumatik s označením IF a VF na svých kombajnech a vozících na obilí. Aby se vyhovělo požadavkům, zavedl průmysl pneumatik standard CFO pro radiální pneumatiky označené IF a VF. Radiální pneumatika s označením IF/CFO stále unese o 20 % větší zatížení než standardní radiální pneumatika pro silniční přepravu, ale v cyklickém provozu unese o 55 % více zatížení, aniž by se zvýšil tlak huštění. Pro snazší představu ukazuje níže uvedený graf tlak huštění potřebný pro flotační pneumatiku používanou na kombajnu. Tabulka porovnává podobně dimenzované, standardní radiální pneumatiky a IF/CFO radiální pneumatiky. Nápravové zatížení pro každou třídu sklízecí mlátičky je přibližná maximální cyklická hmotnost stroje. Toto je pouze obecné srovnání, zemědělci by měli zjistit zatížení nápravy podle návodu k obsluze
V tabulce má sklízecí mlátička třídy 8 cyklickou hmotnost na nápravu 27 200 Kg. Aby bylo možné unést náklad, diagonální pneumatika 76×50,00-32 vyžaduje nahuštění na 2,5 bar, standardní radiální 1250/50R32 vyžaduje nahuštění na 1,9 bar a radiální IF 1250/50R32 CFO vyžaduje nahuštění na 1,3 bar. Pokud se farmář snaží omezit zhutňování půdy, chtěl by na kombajnu pneumatiku IF/CFO.
Alliance Tire Americas
James Crouch: Marketingový specialista
Cyclical Field Operation, neboli CFO, je 55% bonus za zatížení, který se poskytuje speciálně navrženým a zkonstruovaným pneumatikám IF, když je tato pneumatika používána v „cyklickém“ stavu a pracuje při rychlosti 16 km/hod nebo nižší. „Cyklický“ znamená, že zatížení působící na pneumatiku je konstantní během normálního provozu stroje, na kterém jsou pneumatiky namontovány; pneumatiky jsou navrženy a vyrobeny tak, aby zvládly proměnlivé zatížení, včetně jeho špiček. Dokonalým a nejčistším příkladem této aplikace je kombajn při sklizni.
Zvažte, jak se kombajn pohybuje přes pole sóji. Kombajn se pohybuje rychlostí 10 km/hod a používá svůj sběrač ke sklizni fazolí. Sklizená zrna se přesouvají do podavače přes separátor a poté se ukládají do zásobníku zrna stroje. Současně sklízecí mlátička aktivně přenáší sklizená zrna z palubního zásobníku na obilí do vozíku na obilí, který je těsně za ním. Během této doby je váha sójových bobů živou zátěží – jejich váha proudí kombajnem a pak ven na vozík na obilí a přesouvá se z pneumatiky na pneumatiku. Koneckonců, jejich hmotnost není nikdy stabilně aplikována na pneumatiky.
Tato schopnost zvládnout masivní skoky v zátěži je nutností pro dnešní harvestory. Tyto stroje zaznamenaly za posledních několik let výraznější nárůst hmotnosti než většina ostatních zařízení. Zavedení technologie VF CFO umožnilo výrobcům zařízení nabízet pneumatická řešení pro harvestory, které nesou zátěž a zároveň vyvíjejí minimální množství tlaku na půdu. Minimalizace zhutnění půdy je stále důležitější. Přední náprava naloženého kombajnu může vážit tolik jako správně vyvážený tahač 4WD.
Bylo by dokonale možné převézt zatížení, které vyžadují dnešní kombajny, se standardní radiální pneumatikou. Tlak vzduchu potřebný k provedení této práce by však byl neuvěřitelně vysoký. Dobrým pravidlem je, že na každé psi v pneumatice vyvine stroj zhruba 1,1x větší tlak jako hutnicí síla do půdy.
Trelleborg
Norberto Herbier: OE aplikační inženýr
Ne všechny pneumatiky se používají pro stejnou operaci, a proto byly k několika velikostem pneumatik přidány další funkce, aby byly efektivnější a přizpůsobitelné konkrétním potřebám výkonu.
Jedním specifickým druhem „vylepšení“ pneumatiky je cyklická schopnost. Tento druh konceptu platí zejména(ale není omezen jen) na kombajny a vozíky na obilí, kde se zatížení pneumatik během provozu na poli mění. Během sklizně začíná sklízecí mlátička na poli se specifickou hmotností (hmotnost sklízecí mlátičky plus palivo), což je nejnižší hmotnost na poli sklízecí mlátičky. Když jednotka sklízecí mlátičky zahájí sklizeň, zrno se shromáždí v zásobníku zrna, čímž se zvýší celková hmotnost jednotky sklízecí mlátičky až do dosažení maximální hmotnosti, když je zásobník plný. Sklízecí mlátička se vrátí na svou nejnižší hmotnost, jakmile se vyprázdní zásobník zrna a cyklus se spustí znovu. Toto je koncept cyklického - zvyšování a snižování hmotnosti.
Při normálním provozu pneumatika vytváří určité množství tepla v důsledku vnitřního tření pryže. To je zohledněno při vývoji pneumatiky. Pokud je pneumatika přetížena více, než je navržena, aby zvládla, teplota pneumatiky se zvýší a způsobí vnitřní poškození pneumatiky, urychlí opotřebení a případně oddělí běhoun. Pneumatika navržená pro cyklický provoz bere v úvahu toto zvýšení tepla a je vnitřně vyztužena, aby vydržela toto „dočasné“ přetížení.
Co to znamená pro koncového uživatele? Pneumatiky jsou pevnější a těžší, ale hlavní výhodou je možnost snížit tlak huštění při větší stopě a menším utužení půdy. Při zvažování, jaký tlak huštění použít, musíme znát maximální zatížení, které pneumatika unese při určité rychlosti.
BKT USA Inc.
Dave Paulk: Manažer terénních technických služeb
Pneumatiky Cyclical Field Operation (CFO) jsou speciálně navrženy pro použití na kombajnech, sběračích bavlny a vozícch na obilí, kde je pro zvýšení produktivity důležité různé zatížení a snížené zhutňování půdy. Konstrukce IF/CFO umožňuje zvýšení nosnosti, aniž by bylo nutné zvyšovat tlak vzduchu. Tyto pneumatiky jsou navrženy tak, aby nesly větší hmotnost než konvenční radiální pneumatiky stejné velikosti a jsou konstruovány tak, aby vydržely extrémní změny zatížení, ke kterým dochází během sklizně. Vzhledem k tomu, že se hmotnosti nákladu neustále mění – prázdné, plné a zase prázdné – pneumatiky dostávají 55% bonus cyklického zatížení při rychlosti 0-16 km/hod bez nutnosti muset zvýšit tlak vzduchu.
Jednou z výhod je, že pneumatika s hodnocením IF/CFO může snížit tlak na půdu a zhutnění půdy, protože při stejném tlaku vzduchu nese o 20 % větší váhu než standardní pneumatika. Další funkcí je, že tlak vzduchu lze snížit tak, aby unesl stejnou hmotnost jako standardní pneumatika, což také snižuje zhutňování půdy. Snížené zhutnění půdy na poli se rovná rok od roku vyšším výnosům. Pneumatiky CFO navíc mohou sklízet větší množství s kratší dobou odstávky, čímž zvyšují produktivitu zemědělců. V některých aplikacích, jako jsou vozíky na obilí, jsou pneumatiky IF/CFO potřebné k přepravě těžkých nápravových zatížení. Pamatujte, že správný tlak vzduchu pro náklad je důležitý, když je problémem zhutnění půdy.
Michelin Ag
David Graden: provozní manažer trhu – zemědělství
Pneumatiky s označením Cyclical Field Operation (CFO) nebo CHO jsou navrženy s technologií, která umožňuje vyšší nosnost bez zvýšení tlaku vzduchu během polních prací a které se obvykle nacházejí na sklizňových strojích a vozících na obilí. Kombajny jsou dnes těžší, než kdy byly. Stále častěji se setkáváme s nástavci zásobníků, většími a skládacími kukuřičnými hlavami, 18řadými kukuřičnými hlavami atd. Tyto stroje vyžadují více, než mohou nabídnout naše standardní pneumatiky. Proto musí pěstitelé zvážit vybavení svých strojů pneumatikami CFO nebo CHO. Nejen, že pěstitel získá dodatečnou nosnou kapacitu bez zvýšení tlaku vzduchu, ale také zaznamená zvýšení produktivity díky trakci a flotaci ve vlhkých půdách a výrazně nižší zhutnění půdy. Jako vedlejší produkt by měly také zaznamenat zvýšení výnosu.
Sečteno a podtrženo, pneumatiky s označením CFO nebo CHO se skvěle hodí pro téměř všechny situace při sklizni. Ne všechny pneumatiky CFO nebo CHO jsou však stejné. Doporučuji koncovým uživatelům, aby si provedli svůj průzkum. Pochopte rozdíl mezi IF, VF, IF CFO, VF CFO a rozptylem indexů zatížení. Jakýkoli zisk ve výnosu jde do vašeho konečného výsledku.
Zde je ještě seznam rozměrů pneumatik u kterých se můžete s technologií CFO a CHO setkat:
900/60 R42
900/60 R38
900/60 R32
900/70 R32
800/70 R32
800/70 R38
680/80 R42
680/85 R32
680/80 R38
800/70 R42
1250/50 R32
1050/50 R32
Určité pasáže tohoto článku jsou volným překladem článku z webové stránky: www.agtiretalk.com